Jeszcze paręnaście lat temu działalność agentów ubezpieczeniowych wyglądała zgoła inaczej: prowadzona była głównie offline. Częstą praktyką był dojazd do domu klienta lub świadczenie usług stacjonarnie. Teraz cały proces został przeniesiony do Internetu. Do agenta można zadzwonić i podpisać umowę online przy użyciu odpowiednich protokołów zabezpieczających.
Jednak, wraz z rozpowszechnieniem Internetu znacznie wzrosła konkurencja. Teraz, aby zaistnieć w świadomości klienta trzeba opanować narzędzia online w mistrzowskim stopniu. Takim narzędziem jest chociażby strona internetowa. W tym wpisie podpowiemy Ci, co warto na niej umieścić, aby stać się konkurencyjnym.

 

Krok pierwszy – rejestracja domeny z rozszerzeniem.claims

Pierwszym krokiem niezbędnym do rozpoczęcia poszukiwania klientów w Internecie jest rejestracja domeny internetowej. W branży ubezpieczeniowej niezwykle ciężko wejść do świadomości klientów bez porządnej, firmowej strony, zwłaszcza że na rynku istnieją giganci o dobrze ugruntowanej marce.
Oczywiście, rejestrując nową domenę, powinieneś mieć już strategię firmy i inne niezbędne do jej funkcjonowania dokumenty. Jeżeli jeszcze ich nie masz, wstrzymaj się z rejestracją domeny i zacznij od stworzenia strategii. Dlaczego? Strategia firmy jest pewnego rodzaju drogowskazem, który powie Ci jak prowadzić firmę i również jak mają wyglądać narzędzia do tego potrzebne. Pozwoli Ci to uniknąć nieustannego poprawiania strony i zaoszczędzi cenny dla przedsiębiorcy czas.
Jeżeli masz wszystkie niezbędne dokumenty, czas wybrać hosting i przystąpić do rejestracji domeny. Dostawcy pozostawiają do Twojej dyspozycji całe mnóstwo rozszerzeń, których możesz użyć. Najpopularniejszymi są końcówki .pl lub .com, jednak my, chcielibyśmy zaproponować Ci bardziej spersonalizowane podejście. Każdy użytkownik rejestrujący domenę ma do dyspozycji tzw. nowe rozszerzenia. Są to końcówki ściśle dopasowane do branży, w której funkcjonuje firma. Dla agencji ubezpieczeniowej idealne będzie rozszerzenie.claims. Tak dobrze dopasowany adres, pozwoli Ci na wyróżnienie się na tle konkurencji i zapisze się w pamięci klienta na długi czas. Koszt rejestracji domeny z rozszerzeniem.claims wynosi ok. 200 zł na rok. Jednak z całą pewnością możliwe jest znalezienie dostawcy, który oferuje atrakcyjniejszą cenę.

 

Krok drugi: elementy niezbędne na stronie

Jeśli wiesz, w jaki sposób chciałbyś komunikować się z potencjalnym klientem, zorganizowanie treści na stronie internetowej nie powinno być trudnym zadaniem. Musisz jedynie pamiętać, aby wdrożyć parę elementów niezbędnych do efektywnej komunikacji z klientem:

  • Przejrzysta strona główna. Zadbaj o to, żeby użytkownik poruszał się po niej intuicyjnie. Nie przesadzaj z obrazkami (które np. nagle mogą przestać się wczytywać), ale też pilnuj, aby treść nie była zbyt nużąca.
  • Strona o nas: najlepiej krótko i na temat. Oznacza to, że powinieneś w paru zdaniach napisać czym zajmuje się firma i opowiedzieć o wartościach, którymi się kieruje. Przyszły klient musi Ci zaufać.
  • Formularz kontaktowy. Świetna alternatywa dla samotnego adresu e-mail rzuconego w stopce. Taki formularz jest znacznym ułatwieniem, ponieważ pozwala na natychmiastowe wysłanie zapytania. Oszczędność czasu Twojego klienta to korzyść dla Twoich interesów.

Te elementy to absolutne minimum tego, co powinno znaleźć się na Twojej stronie. Oczywiście możesz dodać również inne elementy, ale musisz pamiętać, aby zrobić to z umiarem, żeby potencjalny klient nie poczuł się przytłoczony.