Czym jest pozycjonowanie strony i czy rozszerzenie wybrane podczas rejestracji domeny ma na to wpływ?

Rejestracja domeny w Internecie to dopiero początek całej przygody. Oprócz tego, że raz na jakiś czas powinieneś ją aktualizować, to, aby dotarła do jak największej ilości przyszłych klientów, musisz zadbać o jej pozycjonowanie. A co to takiego? Tego dowiesz się w dzisiejszym wpisie.

 

Co to jest SEO – czyli krótki przewodnik po pozycjonowaniu stron

Search Engine Optimalization, czyli w skrócie SEO jest procesem, którego celem jest osiągnięcie przez witrynę internetową jak najwyższej pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania dla wybranych fraz i słów kluczowych. Uplasowanie się na najwyższych szczeblach umożliwia zwiększenie popularności witryny, co powoduje wzrost liczby wejść, budowanie rozpoznawalności oraz zwiększenie dochodów ze sprzedaży produktów lub usług.
Aby strona internetowa była dobrze zoptymalizowana względem SEO, należy wybrać frazy i słowa kluczowe na podstawie których klienci będą mogli znaleźć Twoją firmę przez wyszukiwarkę. Np. jeżeli zarejestrowałeś domenę w celu stworzenia forum i Twoim celem jest ściągnięcie grupy, która będzie się na nim udzielać, Twoimi słowami kluczowymi mogą być np. czat, rozmowa, rozmawiaj online, forum itd. Oznacza to, że jeżeli użytkownik wpisze te słowa w Google, może trafić na Twoją stronę.

 

Rejestracja domeny a słowa kluczowe

Jeżeli trafiłeś na ten wpis już po rejestracji domeny i pomyślałeś, że straciłeś swoją szansę na lepsze pozycjonowanie, bo nie zawarłeś słów kluczowych w adresie – nic straconego. Zaraz dowiesz się dlaczego.
Zdrowy rozsądek podpowiada, że aby strona z forum była dobrze wypozycjonowana należałoby podczas rejestracji domeny wybrać adres np. forum-rozmawiajonline.pl. Takie domeny, nazwane po angielsku Exact Match Domain (EMD – domeny dokładnego dopasowania), zawierają w nazwie frazę lub kilka fraz kluczowych. Jednak okazuje się, że nie jest to wcale takie oczywiste, a w gruncie rzeczy to po prostu mit.
W 2012 roku faktycznie było to częstym procederem i działało. Jednak Google zauważył ten fakt i postanowił wprowadzić zmiany w algorytmie, aby zakończyć tą praktykę. Dlaczego? Stronom, które używały EMD często brakowało dobrej jakości tekstów i linków, a swoją pozycję zawdzięczały jedynie dopasowaniu w adresie. Z biegiem czasu i mniejszą dostępnością bardziej dopasowanych adresów praktyka okazała się zwyczajnie niesprawiedliwa. Teraz Google, często traktuje EMD jako spam i nie indeksuje takiej strony, dlatego warto się tego wystrzegać.

 

Czy rozszerzenie wybranie podczas rejestracji domeny wpływa na pozycjonowanie?

Jeżeli podjąłeś już próby rejestracji domeny, z całą pewnością zauważyłeś, że dostawca hostingu oferuje szeroki wybór rozszerzeń. Rozszerzeniem nazywamy końcówkę, która widnieje po nazwie strony w pasku adresu. Najpopularniejszymi rozszerzeniami są końcówki .pl, .com czy .net. Jednak, od kilku lat w Polsce, możliwa jest również rejestracja domeny z rozszerzeniem niestandardowym takim jak .online, .chat czy .hotel. Pomagają one podkreślić spójność marki, co w oczach klienta pozwala podnieść poziom zaufania do firmy. Jednak, wracając do naszego przykładu, jeżeli zarejestrujesz domenę z rozszerzeniem.chat, nie wpłynie to na pozycjonowanie strony.
Pozycjonowanie strony jest niezmiernie ważne w procesie działania firmy w Internecie. Jednak pamiętaj, że żadne sztuczki Ci w tym nie pomogą. Dobieraj frazy kluczowe z głową i twórz wartość dla użytkownika, a Twoja baza klientów szybko się powiększy.