Wyobraź sobie, że jesteś o krok przed rejestracją domeny dla swojej wymarzonej działalności. Wybierasz hosting i klikasz przycisk „rejestracja domeny”. Nagle, Twoim oczom ukazuje się niebywały wybór końcówek. Co wybrać? .pl czy .com. A może .net? Nie wiesz? Czytaj dalej, a dowiesz się co w ogóle oznaczają te końcówki i jak wybrać tą najlepszą dla swojego biznesu.

 

Jakie końcówki masz do wyboru podczas rejestracji domeny?

Katalog zawierający końcówki do wyboru podczas rejestracji nowej domeny jest bardzo szeroki. Poczynając od końcówek identyfikujących kraj pochodzenia takie jak .pl czy .it, po takie które pokazują międzynarodowy charakter witryny jak .com, aż po lokalne końcówki np. waw.pl. Na liście znajdziemy też rozszerzenia przeznaczone dla domen rządowych, czyli .gov jak również te, odpowiednie dla stron edukacyjnych -.edu. Wprawdzie, nie wszystkie końcówki są dla nas dostępne, ale z czasem pojawia się ich coraz więcej, co pozwala dopasować adres dokładnie do profilu działalności Twojego biznesu, a także nadadzą mu unikalny charakter.

 

Które rozszerzenie z tego wielkiego worka końcówek powinienem wybrać?

Jeżeli Twój biznes zarejestrowany jest w Polsce, Twoim oczywistym wyborem jest rejestracja domeny z końcówką .pl. Jednak czy zawsze musisz podejmować oczywiste decyzje? Nie i nawet lepiej, jeżeli tego nie robisz. Biznes nie lubi sztampowych rozwiązań i docenia odrobinę ekstrawagancji. Przy tak dużej konkurencji musisz się czymś wyróżnić. I dlaczego nie miałby to być adres Twojej strony internetowej? Oczywiście, są takie adresy, które ludzie wpisują odruchowo. Chodzi o takie strony jak np. finanse.pl. Możesz nie wiedzieć, że faktycznie jest taka witryna, jednak gdy wpiszesz adres, wiesz czego się spodziewać po jej zawartości. Niestety, czasy dostępności oczywistych adresów minęły, ale tak jak wcześniej zostało wspomniane, cały czas pojawiają się nowe rozwiązania w zakresie końcówek domen. Dlatego ciekawym rozwiązaniem jest stworzenie idealanie dopasowanego adresu. Oczywiście, strona finanse.pl jest już od dawna zajęta, ale dzięki odrobinie kreatywności mógłbyś zarejestrować domenę finanse.cash. Taka strona z całą pewnością zapadnie w pamięć osobom, które się z nią spotkały.

 

Dla kogo domena.cash?

Skoro już tutaj jesteśmy, to pokrótce omówimy sobie dopasowanie na przykładzie. Rejestracja domeny z końcówką.cash wskazuje odbiorcy, że będzie ona miała coś wspólnego z finansami. Końcówka.cash dedykowana jest np.: bankom, brokerom giełdowym, firmom pożyczkowym, kasynom, kantorom, blogerom i vlogerom finansowym, analitykom finansowym czy doradcom finansowym. Jest to więc dobre rozwiązanie dla wszystkich powyższych grup i stanowi bardzo oryginalny sposób wyróżnienia swojej działalności.

 

Ile kosztują dobrze dopasowane końcówki?

Dalej na przykładzie domeny.cash, możemy powiedzieć, że będzie ona kosztować średnio 140 zł netto rocznie. Nie jest to bardzo duża różnica wobec zwykłych końcówek, a może dać dużo lepsze wyniki. Warto więc zastanowić się nad taką inwestycją. Ważne! Płatność za domenę następuje zazwyczaj w planie rocznym i jeżeli zapomnisz zapłacić – ktoś może przejąć adres. Odzyskanie witryny jest bardzo trudne, a często zwyczajnie niemożliwe, więc musisz koniecznie o tym pamiętać.
Podsumowując: tak wybór końcówki podczas rejestracji domeny ma znaczenie – przede wszystkim wizerunkowe. Twoim odbiorcom będzie łatwiej skojarzyć adres, który jest dobrze dopasowany do profilu Twojej działalności, więc miej to na uwadze rejestrując domenę. Powodzenia!